دنیای موبایل و تکنولوژی کوچه گرد

موبایل و فناوری و تکنولوژی

دنیای موبایل و تکنولوژی کوچه گرد

موبایل و فناوری و تکنولوژی

سامسونگ Ultra Smart F520؛ محصولى واقعاً هوشمند

سامسونگ Ultra Smart F520 گوشى هوشمندى است که قابلیت لغزش در دو جهت را دارد. مجهز به یک صفحه نمایش کاملاً لمسى (full touchscreen) است و شباهت زیادى به برادر خود یعنى مدل Ultra Smart F700 سامسونگ دارد.

این دستگاه به یک صفحه نمایش لمسى 3 اینچى (کمى بزرگتر از صفحه نمایش Ultra Smart F700) مجهز است. در عین حال قابلیت بسیار جالبى در این گوشى وجود دارد که توسط آن مى‌توانید صفحه کلید آن را در دو جهت بلغزانید. یعنى کاربرد مى‌تواند با توجه به نیاز خود صفحه کلید را به سمت پایین حرکت دهد و از شماره‌ها (بعلاوه‌ى کلید ناوبرى پنج جهته) استفاده کند و یا صفحه کلید را به بغل هدایت کند و از صفحه کلید QWERTY استفاده کند.
این گوشى، همچنین به یک دوربین 3 مگاپیکسلى همراه با فلاش، بلوتوث براى برقرارى ارتباط، صفحه نمایش لمسى 3 اینچى با عمق رنگ 262 کیلو و کیفیت 480 در 272 پیکسل مجهز شده است. وجود درگاه کارت حافظه MicroSD امکان ارتقاى حافظه را براى کاربران مهیا کرده است و جاى نگرانى در این مورد وجود نخواهد داشت.
پخش‌کننده‌ى مدیاى داخلى این دستگاه از فرمت‌هاى MP3، AAC، AAC+، eAAC+، MPEG4، H.263 و H.264 پشتیبانى مى‌کند. رابط کاربرى سامسونگ Ultra Smart F520 از نوع فلش است و امکان مشاهده اسناد (document viewer) و صفحات وب وجود دارد. علاوه بر این‌ها کلیدهاى اختصاصى براى تلویزیون، موسیقى و اینترنت در نظر گرفته شده است.
بنا بر ادعاى سامسونگ صفحه لمسى این دستگاه یک نوآورى محسوب مى‌شود و بسیار حساس است که بطور دقیق اثر لمس توسط کاربر را تشخیص مى‌دهد. این امر حرکت در بین منوها را آسان مى‌سازد.
این گوشى از نوع GSM سه بانده است و از استانداردهاى ارتباطى بى‌سیم EDGE و HSDPA با فرکانس 2100 مگاهرتز پشتیبانى مى‌کند. این محصول حدوداً در ماه سپتامبر براى فروش عمومى در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.