دنیای موبایل و تکنولوژی کوچه گرد

موبایل و فناوری و تکنولوژی

دنیای موبایل و تکنولوژی کوچه گرد

موبایل و فناوری و تکنولوژی

معرفی وبررسی نوکیا 7710


نوکیا 7710
ساخت و ارائه تلفن‌های هوشمند سری‌60 که بدون شک پرطرفدارترین تلفن‌های همراه هوشمند در سراسر جهان به‌شمار می‌آیند، عامل اصلی پیشرفت این شرکت در ساخت و تولید مدل‌های جدیدتر شده است و این شرکت را برای ایجاد امکانات بیشتر و قابلیت‌های پیشرفته‌تر برای مشتریان خود به سمت پلاتفرم‌های قدرتمندتر به حرکت درآورده است که از آن جمله می‌توان پلاتفرم سری 80 را نام برد.


 از جمله تفاوت‌های اصلی این سری جدید نسبت به مدل‌های هوشمند سری‌60، می‌توان به ابعاد فیزیکی بزرگ، صفحه کلید مجازی و نمایشگرهای پهن آن‌ها اشاره کرد. مدل‌هایی مثل ‌‌9300‌‌ و یا ‌‌9500‌‌ نیز به همین سری تعلق دارند. اصولاً این گوشی‌ها برای کاربران حرفه‌ای و سطح بالا با کاربری به عنوان یک سیستم رومیزی جمع‌وجور ارائه شده است. اما از آنجا که این شرکت مدام در حال افزایش کارایی گوشی‌های هوشمند خود است، مدل‌های سری 90 را نیز به بازار ارائه کرد که از جمله پیشرفت‌های اساسی آن می‌توان به مگاپیکسلی‌شدن دوربین‌های آن‌ها اشاره کرد.
گوشی ‌‌Nokia 7710 دارای یک صفحه‌نمایش بسیار عریض با وضوح 320*640 است که علیرغم رنگ‌ و وضوح بسیارعالی تصویر در آن، متأسفانه به دلیل سطح گسترده‌ای که دارد، در برابر نور شدید شفافیت زیادی ندارد. جهت افقی این نمایشگر برای خواندن متون، استفاده از جدول‌های اطلاعاتی و دیدن صفحات اینترنتی بسیار مناسب است و می‌توان برای مشاهده متون کوچک‌تر با کلیک کردن یک آیکون روی نمایشگر، فونت‌ها را درشت‌تر کرد. صفحه نمایشگر ‌‌7710‌‌ قابلیت ‌ ‌‌(Finger touch) دارد و می‌توان از مداد بسیار خوش‌دست آن که در کنار دوربین کار گذاشته شده است، برای اجرای فرامین روی آن استفاده کرد. دکمه‌های کاربردی این گوشی در دو طرف صفحه نمایشگر قراردارند و مسلماً در هنگام کار با آن‌ها مجبور هستید از هر دو دست خود استفاده کنید که شبیه کنسول‌های بازی به نظر می‌رسد.
همراه گوشی، یک کیف چرمی هم ارائه می‌شود که تنها برای محافظت از گوشی کاربرد دارد و متأسفانه روی کمربند سوار نمی‌شود، البته با وجود این جلد محافظ نیز، می‌توان با این گوشی صحبت‌کرد. اما به دلیل پایین‌بودن قدرت بلندگوی گوشی، صدای آن بسیار ضعیف شنیده می‌شود. دوربین یک مگاپیکسلی و بلندگوی آن در قسمت پشت گوشی قرار گرفته‌است و می‌توان کارت حافظه ‌MMC این گوشی را بدون بیرون‌آوردن باتری آن از پشت گوشی خارج ساخت. لازم به ذکر است که باتری این گوشی از نوع 1300mAh (BP-5L) Li-Pol است که برای چنین کاربردی بسیارعالی است و مطابق ادعای شرکت سازنده این گوشی، در وضعیت مکالمه تا 12 ساعت و در وضعیت ‌ ‌standby تا 14‌‌روز کارمی‌کند. (البته آزمایش‌ها و تجربیات مختلف نشان می‌دهد که در این اعداد و ارقام کمی غلو شده است!)
کیفیت عکس‌های این گوشی در نور روز خوب و در نور غیرطبیعی، معمولی ارزیابی می‌شود و از امکانات عکسبرداری آن می‌توان به تنظیم روشنایی و کنتراست، سه کیفیت متنوع ذخیره تصویر و زوم ‌‌2x آن اشاره کرد. از قابلیت‌های خوب این گوشی می‌توان به نرم‌افزارهای مدیریتی مشابه ‌Word و ‌Exel و نمایشگر فایل‌های ‌PDF روی آن اشاره کرد که کار با آن را برای مدیران بسیار راحت می‌کند.
اگر به دنبال یک گوشی بی‌دردسر با نرم‌افزارهای جانبی‌کافی می‌گردید، ‌‌7710‌‌ گوشی‌ای است که تقریباً تمامی نیازهای روزانه شما را برطرف می‌سازد. امکان گوش‌دادن به موسیقی، صفحه بزرگ و بازی‌های جذاب، نرم‌افزارهای مناسب اداری، نرم‌افزارهای ارتباطی، امکان مشاهده بسیار راحت صفحات وب و PDF و بسیاری از امکانات دیگر به‌طور پیش‌فرض روی این گوشی قرار داده شده است.
از نقاط ضعف این گوشی، مشکل‌بودن استفاده از آن به عنوان تلفن همراه ‌است. این گوشی به هیچ‌وجه مناسب مصارف تلفنی روزمره نیست و اگر از افرادی هستید که دوست دارید همیشه این گوشی را به همراه داشته باشید، باید بدانید که 7710 حتی از یک ‌PDA معمولی هم بزرگ‌تر است. اگر به دنبال یک وسیله کاری می‌گردید، بهتر است مدل‌های ‌‌9300‌‌ و ‌‌9500‌‌ را هم امتحان کنید. زیرا از لحاظ سرعت و کارایی، بالاتر از ‌‌7710 قرار می‌گیرند. حتی پیشنهاد می‌کنم اگر صفحه لمسی بزرگ 7710 شما را مجذوب خود کرده است، یک‌بار دیگر درباره مدل‌های اقتصادی‌تر سونی‌اریکسون یا گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل ویندوز فکر کنید. اما اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید و می‌خواهید نزدیکانتان را تحت‌تأثیر زیبایی گوشی جدیدتان قرار دهید،‌‌ ‌Nokia 7710 واقعاً بهترین است.

نظرات 1 + ارسال نظر
چاپاریست چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 08:45 http://www.chaparist.com

تبلیغ آگهی رایگان در قالب تصویر


www.chaparist.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد