دنیای موبایل و تکنولوژی کوچه گرد

موبایل و فناوری و تکنولوژی

دنیای موبایل و تکنولوژی کوچه گرد

موبایل و فناوری و تکنولوژی

مرور کامل گوشی سونی اریکسون Z530

مرور کامل گوشی سونی اریکسون Z530

مشخصات کلی :
وزن: 93 گرم
صفحه نمایش با 65000 رنگ
حافظه داخلی 24 مگابایت ، شکاف حافظه از نوع M2
بلوتوث
مادون قرمز
دوربین VGA
پخش mp3
بلندگوی داخلی
کاور های قابل تعویض
باتری با 9 ساعت مکالمه و 400 ساعت حالت انتظار
قیمت در بازار تهران : 160000-170000 تومان

مقدمه:
گوشی سونی اریکسون Z530 بهمراه قابلیت های مولتی مدیا عرضه شده تا پیش درامدی برای عرضه گوشی w300 باشد.در نگاه اول این 2 گوشی بسیار بهم شبیه هستند بطوری که اندازه آن ها کاملا مشابه است. ولی قابلیتهای W300 بیشتر و صفحه نمایش بهتری خواهد داشت. Z530 اولین گوشی است که از حافظه جانبی از نوع Memory Stick Micro M2 استفاده می کند. مزیت Z530 نسبت به W300 قیمت ارزان تر آن خواهد بود.

مزایای اصلی :
اندازه و وزن مناسب
طراحی زیبا
بدنه محکم
شکاف حافظه
قیمت قابل قبول

معایب اصلی :
صفحه نمایش با رزلوشن پایین
دوربین معمولی
نداشتن رادیو

طراحی:
گوشی Z530 بطور کلی بازار گوشی های با قیمت متوسط را هدف گرفته است. ظاهر این گوشی بیشتر خانوم هارا جذب می کند.
صفحه نمایش Z530 از تکنولوژی جدید UBC technology استفاده و با 65000 رنگ کار می کند. اولین تأثیر مثبتی که گوشی می گزارد این است که بسیار محکم است. کاور گوشی قابل تعویض است ولی با این حال هیچ درزی بین اجزاء گوشی به وجود نمی آید.در جعبه گوشی یک کاور اضافه با رنگ متفاوت موجود است.
پلاستیک استفاده شده روی کاور ها بسیار مرغوب است و هیچ جای انگشت یا کثیفی روی آن بجا نمی ماند.تنها قسمت هایی که ممکن است لک شود صفحه نمایش خارجی و داخلی گوشی است. Z530 در کلاس خود با اندازه 90 x 47 x 24 mm و وزن 93 g گوشی بسیار کوچکی محسوب می شود.
Z530 در حالت بسته عادی و در حالت باز بسیار خوش دست است و مکازنیم باز شدن آن بخوبی عمل می کند. گزینه ای در تنظیمات گوشی وجود دارد که باز شدن گوشی را همراه با یک صدای پولی فونیک می کند که البته فقط یک صدا در این گزینه موجود است.
 طراحی دکمه های Z530 بسیار جالب است.دکمه های شماره گیری به صورت کره هایی هستند که در هم ادغام شده اند. شماره گیری و تایپ sms با این دکمه ها بسیار راحت و سریع است.
تنها مشکل در این قسمت دکمه های عملکرد و 4 جهت هستند که به علت کوچک بودن و یک مقدار سفت بودن ممکن است کمی مشکل ایجاد کنند.
نور پشت دکمه ها هم با اینکه خیلی عالی نیست ولی در تاریکی دکمه ها را کاملاً قابل دیدن می کند.

صفحه نمایش:
صفحه نمایش خارجی گوشی با وجود تک رنگ بودن بسیار عالی است.ترکیب رنگ نارنجی استفاده شده در آن باعث می شود که حتی در نور شدید آفتاب هم بخوبی قابل دیدن باشد.به کمک تنظیمات گوشی می توان صفحه نمایش خارجی را به یک ساعت دیجیتال تبدیل کرد که البته احتملاً شما برای دیدن اطلاعات گوشی و تماس ها این کار را نخواهید کرد.همچنین هنگام پخش موزیک اطلاعات مربوط به آن نمایش داده می شود.صفحه نمایش اصلی گوشی کیفیت قابل قبولی دارد.هرچند که میشد بهتر هم باشد. ولی یکی از دلایل ارزان بودن این گوشی همین است. البته تکنولوژی جدید UBC technology باعث شده که کیفیت آن از مدل های با صفحه نمایش CSTN مثل k300 بسیار بهتر باشد.

آنتن دهی و صدا:
آنتن دهی و کیفیت مکالمه Z530 بسیار خوب است. البته صدای مکالمه خیلی زیاد نیست ولی قابل قبول است. اسپیکر گوشی ولی داستان متفاوتی دارد. صدای آن در هنگام پخش صدا و موزیک بسیار خوب و شفاف است
و هیچ نویزی از آن شنیده نمی شود.

حافظه:
Z530 دارای 24 مگابایت حافظه داخلی است و می توانید از حافظه جانبی از نوع هم M2 استفاده کنید. هرچند که این نوع حافظه نسبتا جدید است و هنوز به راحتی در بازار پیدا نمی شود.

باتری:
باتری این گوشی مثل اکثر گوشی های سونی اریکسون بسیار خوب و با دوام است و رضایت شما را جلب خواهد کرد.

مولتی مدیا:
پخش موزیک و فیلم درZ530 بسیار خوب و با کیفیت انجام می شود. فایل ها بر اساس اسم خواننده یا ترک ها دسته بندی می شوند و از Playlist ها هم پشتیبانی می شود. فیلم ها در حالات تمام صفحه پخش نمی شوند.
در هنگام پخش موزیک می توان بدون قطع شدن آن به کار های دیگر هم رسیدگی کرد. در مقایسه با K750 میتوان گفت Z530 صدای خوب و شفافی تولید می کند ولی کیفیت آن به پای k750 نمیرسد و نکته دیگر اینکه رادیو ندارد.

دوربین:
و اما یکی از نقاط ضعف این گوشی دوربین Vga آن است. شاید با آمدن گوشی هایی با دوربین های مگاپیکسل استفاده از دوربین vga در این گوشی کار درستی نبوده است ولی این موضوع نیز به ارزان بودن این گوشی بر میگردد.
سوای کیفیت , عملکرد دوربین و آپشن های آن قابل قبول است. فیلم برداری نیز بخوبی انجام می شود و از شطرنجی شدن فیلم خبری نیست. گزینه ای هم در هنگام عکس برداری وجود دارد که به کمک آن کیفیت عکس ها بطور نرم افزاری به 1.3 مگاپیکسل افزایش پیدا می کند که البته در حد 1.3 مگاپیکسل واقعی نیست.

نتیجه گیری:
در کل می توان گفت Z530 مزیت های خوبی دارد و توجه افراد زیادی را جلب خواهد کرد. جدای از دوربین نسبتا ضعیف بقیه قابلیت های گوشی بسیار خوب است و با توجه به قیمت ارزان آن می تواند انتخاب بسیاری از کسانی باشد که به دنبال یک گوشی خوش دست ، محکم ، و با قابلیت های مولتی مدیا باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد